ӨЗҮН-ӨЗҮ БААЛОО БОЮНЧА ОТЧЕТ
Раимбек Сатыбалды уулу атындагы №32 орто жалпы билим берүүчү мектеби Мекемеси
Институционалдык аккредитация
1. Киришүү
Раимбек Сатыбалды уулу атындагы №32 орто жалпы билим берүү мектеби мекемеси Ош областынын Өзгөн районунун Салам- Алик айылында жайгашкан. Райондон 36 км алыстыкта жайгашкан. Мектеп эки кабаттан турат. Жалпы аянты 3500 метр квадрат. Ичине 30 орунга эсептелген ашкананы камтыйт. Мектепте быйылкы окуу жылында 24 мугалим эмгектенет, 356 окуучу билим алат.
2. Минималдуу талаптардын аткарылышын талдоо жана далилдөө
1.1
Билим берүү уюмунун ишин жөнгө салуучу бекитилген ички акттардын болушу
Мектеп озүнүн ишинде Кыргыз Республикасынын мыйзамын , КР эмгек кодексин , жалпы билим берүү уюмдар жөнүндө жобону , жалпы орто билимдин мамлекеттик билим берүу стандарты , усулдук бирикмелер жөнүндөгү жобону , насаатчылык жөнүндөгү жобону жетекчиликке алат. Манас жаштар уюмунун жобосунун негизинде мектептин өзүн-өзү башкаруу структуралары иш алып барат. Анын негизинде эркин жаштардын өзүнүн жеке укугун , жеке көз карашын коргой алууга тарбияланат.
1.2
Билим берүү уюмунун бекитилген миссиясынын, кызыкдар тараптардын керектөөлөрүн жана өзүн-өзү баалоонун ар жылдык жыйынтыктарын эске алуу менен иштелип чыккан стратегиялык жана учурдагы пландардын болушу
Мектептин ишмердүүлүгү атайын кабыл алынган Уставдын негизинде жүргүзүлөт. Замандын талабына ылайык билим берүү аркылуу коомдун өнүгүшүнө шайкеш келген , турмушта өз ордун таба билген компотенттүү бүтүрүүчүлорүн тарбиялоо ,анын негизинде эркин жаштардын өзүнүн жеке укугун , жеке көз карашын коргой алууга тарбияланат. Демилгечилердин чечими менен 2014-жылдын 14- мартында «Р. Сатыбалды уулу » атындагы орто мектептин камкордук кеңеши түзүлгөн.
1.3
Билим берүүнүн сапатын камсыздоо саясатын ишке ашыруу жана жооптуу адамдардын/түзүмдөрдүн болушу
Мектептин билим берүү сапатын камсыздоо жана көзөмөлдөө мектептин администрациясы , педагогикалык кеңешме , усулдук кенешме , усулдук бирикмелердин жетекчилери, директордун илимий иштери боюнча орун басары , насаатчылар тобу тарабынан түзүлгөн педагогикалык өнөркана тарабынан жүргүзүлөт.
1.4
Персоналдын жана окуучулардын жүрүм-турумунун бекитилген этикалык ченемдеринин болушу, аларды сактоо (билим берүүнүн жана инсандын, маданий көп түрдүүлүктүн баалуулуктарын колдоочу уюштуруучулук маданияттын калыптангандыгы)
Мектеп коллективинде КРнын адам укугу жөнүндө мыйзамы , кыргыз менталитетин , кызматкерлердин кызматтык милдеттерин эске алуу менен этикалык нормалар иштелип чыккан. » Окуучулардын жүрүш- туруш кодекси » .» Кырк- чоро » өспүрүм балдар кеңешинин жобосу.Кыздар кеңешинин жобосу кабыл алынган. Бул кызматкерлер арасында бири- бирин сыйлоо, урматтоо, жардам берүү , тажрыйба бөлүшүү менен коллектив бири- бирин урматтоого түрткү болушат.
1.5
Ишти баалоо, пландоо, уюштуруу, ошондой эле билим берүү чөйрөсүнүн коопсуздугунун абалына мониторинг жүргүзүү механизмдеринин жана жол-жоболорунун болушу
Билим берүү процессин уюштурууда чөйрөнүн коопсуздугун алдын алуу , анализдөө менен зарыл болгон чечимдер кабыл алынат. Анда мектептин окутуу шарттары , санитардык абалы жана кызматкерлердин окуучулардын ден соолугу каралган. Мектеп имараты класс канаалар окуу мебелдери жылына оңдоп түзөөдөн өтүп турат Ошондой эле мектепте психологиялык чөйрө түзүүдө мугалимдер үчүн семинар тренингдер ата -энелер мугалимдер жана окуучулар менен биргеликте психологиялык семинар иш чаралар өткөрүлүп турат.
1.6
Кызыкдар тараптарды тартуу менен чечимдерди кабыл алуунун жана тиешелүү оңдоолорду киргизүүнүн колдонуудагы механизмдеринин болушу
Мектеп , ата- эне , коомчулуктугу ортосундагы тыгыз байланыш түзүү максатында билим берүүнү жакшыртуу 3 тараптуу келишим түзүлгөн. Мектепте камкорчулук кеңеши иш алып барат. Ата-энелер демөөрчүлөр , айыл өкмөт тарабынан мектептин материалдык техникалык базасын чыңдоо , окуу китептери менен камсыздоо , заманбап окутуу шарттарды жакшыртуу боюнча салым кошуп келишет. Мыкты окуган окуучулар үчүн айыл өкмөт , демөөрчү Сатыбалдиев агай тарабынан жыл сайын стипендиялар уюштурулган.
1.7
Билим берүүнү башкаруунун колдонуудагы маалыматтык системасынын, веб-сайттын, электрондук почтанын болушу
Мектепте ИСУО электрондук маалыматтык базага тиешелүү болгон маалыматтар өз учурунда жайгаштырылып турат. Заманбап инновациялык технологиялар(компьютер,принтер,интерактивдүү доска,МФУ,айрым кааналарда телевизор) бар.
Күчтүү жактары: Мектепте башкаруунун ачык айкындуулугу , демократиялуулугу , ич ара жардамдашуу ,мектепте УКО программасы боюнча үзгүлтүксүз иш алып баруусу . Мугалимдердин компотенттүүлүгүнүн негизинде иш тажрыйбасы Республикалык деңгээлге чыкты.
Алсыз жактары: Окуу корпусунун эскилиги, мектеп жаңыланган типтеги окуу корпусуна муктаж. Жаш мугалимдердин ишинин үзгүлтүккө учуроосу . Улгайган мугалимдердин ИКТны пайдалануу компотенттүүлүгүнүн төмөндүгү.
Сунуштар: Мектепти өнүктүрүүдө долбоорлор менен иштөө керек. Азыркы өзгөрүлүп жаткан системаларды колдойбуз. Окуу китептеринин жеткиликтүү болсо .
2.1
Педагогикалык, административдик, окутуучу-көмөкчү жана кенже тейлөөчү персоналды жумушка алуунун (жумуштан бошотуунун) объективдүү критерийлерин жана шарттарын камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу
Мугалимдердин жана кичи тейлөөчү персоналдарды жумушка кабыл алуу жана бошотуу КРнын ЭКнин беренелерине ылайык мектеп уставында көрсөтүлгөн пунктар аркылуу КРнын Билим берүү жөнүндөгү мыйзамынын негизинде жүргүзүлөт.Кызматкерлер жумушка кирүүнүн алдында 2 тараптуу келишим , мектептин уставы , мектептин ички тартиби , кызматтык милдети эмгекти коргоо жөнүндө буйрук жана техникалык коопсуздук эрежелери менен таанышат. Мектепте түзүлгөн профсоюз комитети кызматкерлердин кызыкчылыгын коргойт.
2.2
Штаттардын комплекттелишинин, педагогикалык персоналдын квалификациясынын жана билиминин билим берүү программасына шайкеш келүүсү
Мектептин уставында көрсөтүлгөндөй мугалимдер менен толуктоо КРнын Эмгек кодексине ылайык жүргүзүлөт. Мугалимдер үчүн негизги жумуш берүүчү болуп мектеп эсептелет. Мектепте жалпы 24 мугалим эмгектенет кадр менен толук камсыз болгон. Мугалимдер атайын онлайн , офлайн курстарга катышып өз билимдерин өркүндөтүп турушат. Мугалимдин билимин өркундөтүү үчүн РББга , ОшББИ ге курска арыз берилет.
2.3
Физикалык жана психологиялык коопсуз чөйрөнү, ошондой эле билим берүү процессинин катышуучуларынын өз ара мамилелерин баалоону, анын жыйынтыгы боюнча чечимдерди кабыл алууну камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу
Мектепте жагымдуу коопсуз психологиялык, академиялык жана физикалык чөйрөнү түзүү маанилүү .Окуу канааларда лабораторияларда коопсуз эрежелери , инструкциялар , керектүү темадагы кереге гезиттер чыгарылып , окуучуларды каттоо журналы түзүлгөн . Мектептин ар бир корпусунда эвакуация планы бекитилип илинген.Оспүрүмдор коопсуздугун алдын алуу максатында мектепте «Ишеним почтасы » уюштурулган.
2.4
Педагогикалык, административдик, кенже тейлөөчү жана окутуучу-көмөкчү персоналдын ишин баалоону, анын жыйынтыгы боюнча чечимдерди кабыл алууну камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу
Кызматкерлердин ишине баа берүү бул билим берүү процессинин маанилүү болушу .Кызматтык милдеттер жана алардын аткарылышын мектеп администрациясы тарабынан көзөмөл жүргүзүлүп барылат. Даталуу күндөргө карата окуу жылдын аягында алдынкы кызматкерлер сыйлыкка көрсөтүлөт. Демөрчүүлөрдү тартуу менен алдыңкылар сыйланат.
Күчтүү жактары: Мугалимдер билим берүү стандарты , предметтик стандартты ишке ашыруу максатында аппровациялоо иштерине катышып практика жүзүндө машыгуусу сабактарда ИКТ ны пайдаланууга шарттын бардыгы, УКО боюнча семинар тренингдерге катышып мектепте ар кандай аппровация процесстерине катышканы . коллективдин ички биримдиги , мугалимдердин компотенттүүлүгү , ынтымактыгы , чыгармачыл изденүүсү .
Алсыз жактары: Улуу муундагы мугалимдердин ИКТны колдонууда компотенттүүлуктүн жоктугу . Жаш мугалимдердин кемчиликтин жоюу үстүндо иштеши аз . Тех персоналдын эмгек акысынын аздыгы , жуучу аянттын көптүгү.
Сунуштар: Азыркы билим берүү технологияларын жакшы өздөштүргөн кадрларды алышыбыз керек.
3.1
Билим берүү процессинин катышуучуларына, анын ичинде ден соолугунун мүмкүнчүлүгү чектелген адамдарга жеткиликтүү болгон окуу имараттарынын, жайлардын жана материалдык ресурстардын (жабдылган окуу класстары, лабораториялар, компьютердик класстар, спорт зал, актылар залы, медициналык пункт, ашкана), ошондой эле жашоо үчүн тиешелүү шарттары бар жатаканалардын (эгерде болсо) болушу
Жылуулук система эскилигине байланыштуу начар иштейт , кайрадан ремонтко муктаж . Азыркы учурда демөөрчүлөрдүн жардамы менен айрым канаалар ремонттолуп бүткөн. Мектепте 5 ноутбук жалпы мектепте 12персоналдык компьютер бар, алар интернет желеге туташкан . Мектепте 1 видео проектор 2принтер 1 интерактивдүү доска бар . Анын негизинде билим берүүнүн сапаты өскөнү белгилүү болду . Акыркы 5 жылда орус тили ,химия ,чет тили , информатика сабактарынан олимпиаданын зоналык жана райондук туруна отту.
3.2
Билим берүү чөйрөсүнүн коопсуздугунун талаптарын сактоо (экологиялык, санитардык-эпидемиологиялык жана гигиеналык эрежелер жана ченемдер, өрткө каршы коопсуздук, эмгекти коргоо жана коопсуздук техникасынын эрежелери)
Экологиялык багытта иш пландар түзүлүп бактар тигилген: чынар терек ,алма ,кайнолу ,гилас, арчалар , теректер , жаңгактар жана карагайлар . Мындан тышкары МЕРСИКО тарабынан 68 түп алма кайнолу тигилип кашааланып берилген . Санитардык -эпидемиологиялык бул багытта атайын буйруктар чыгып санитардык гигиеналык нормаларды сактоо көзөмөлгө алынган .Өрткө каршы иш чаралар түзүлүп эвакуациялык пландар иштелип чыккан . Мектеп жуманын жума күндөрү жалпы жууп тазалоо иштерин жүргүзүшөт.
3.3
Материалдык-техникалык базаны жана маалыматтык ресурстарды жакшыртуу боюнча ишти топтоо, баалоо, талдоо жана пландоо механизминин болушу
Ар бир жылдын аягында материалдык — техникалык базаны , мектеп мүлкүн инвентеризациядан өткөрүп акт түзүлөт . Инвентарлардын абалы боюнча анализ жүргүзүлүп , керектүү материалдарды камсыз кылуу максатында схема түзүлүп , тиешелүү органдарга , демоорчүүлөргө , эл аралык уюмдарга проект жазылат. Окуу жылынын аягында жаңы окуу жылына жана кезектеги оңдоп тузөө иштерин уюштуруу үчүн план түзүлөт. Материалдык -техникалык базаны чыңдоо демөөрчүлөрдүн салымы чоң.
Күчтүү жактары: Материалдык — техникалык база боюнча окуу тарбия процесси эффективдүү уюштуруу боюнча айрым шарттар түзүлгөн. Айрым окуу класстарына телевизорлор коюлган .Камкорчулук кеңеши ,жолугушууга келгендер жана мигранттар окуу -тарбия процессин уюштурууга салымдарын кошуп келишет. .
Алсыз жактары: Мектепте имараттын эскилиги , көп убакыт жана каржы эскини оңдоого жумшалат. Мектептин жылытуу системасынын эскилиги жетип , жылытуу мезгилинде көйгөйлөрдүн болуп турушу.
Сунуштар: Мектептин капиталдык ремонттон өткөрүү жүргүзүлсө окуу тарбия процессинин жүрүшүнө жакшы таасирин бермек.
4.1
Финансылык пландоо системасынын болушу
Негизинен мектеп мамлекеттик билим берүү уюму болгондуктан каржылоо Республикалык бюджеттен жүргүзүлөт. Ар окуу жылына карата альтернативалуу же болбосо камкорчулук кеңешинин жардамы ж.б демөөрчүүлөрдүн жардамы менен келген каражаттарга мектеп тарабынан жылдык каржылоо пландары түзүлөт. Ал пландар ата-энелер менен биргеликте түзүлүп , ата- энелер комитетинин башчысы менен макулдашылып мектептин директору тарабынан бекитилет.
4.2
Кошумча финансы ресурстарын тартуу, бөлүштүрүү жана отчеттуулук боюнча ачык-айкын механизмдердин болушу
Кошумча финансылык каражаттар негизинен ата-энелер тарабынан тартылат. Бюджети ачык айкын түзүлүп бекитилген.
4.3
Финансы ресурстарын жакшыртуу боюнча ишти топтоо, баалоо, талдоо жана пландоо механизминин болушу
Ал механизмдерге төмөнкүлөр кирет: камкорчулук кеңеш , ата- энелер чогулуштары , конкурстарга долбоорлорду жазуу , марафон өткөрүү.
Күчтүү жактары: Камкорчулук кеңештин болушу , кызыктар ата-энелер демөөрчүлөр менен бюджетти пландоо системанын болушу социалдык өнөктөштөрдүн бардыгы .
Алсыз жактары: Акыркы мезгилде соц тармактарда мектеп жетекчисине камкорчулук кеңештин каржылоосуна коюлган сын пикирлер мектепти колдоого терс таасирин тийгизүүдө.
Сунуштар: Мамлектеттин финансылык каражаттарынын аздыгынан көбүнчө ата- энелерге жардам берүүсүнө муктаж болуп жатабыз.
3. Корутунду
Комиссия жүргүзүлгөн өзүн-өзү баалоонун негизинде тандалган Аккредитациядан өтүү үчүн документтерди жөнөтүүнү сунуштайт..
Комиссиянын төрагасы:
Султанова Замира Райимовна
Комиссиянын мүчөлөрү:
Темирова Нуржамал Айдаралиевна
Бостонова Каныкей Тагайбековна
Бойпоев Жаныбек Сагынбаевич
Байдолотова Гулсана
Тойчиева Кенжекан Асилбековна
Арынова Тазагул
Турдукулова Паризаим Аттокуровна
Казыев Уларбек Бакирович
Муратова Рапия Калдарбековна
Садырбекова Нургуль Турдумаматовна
ӨЗҮН-ӨЗҮ БААЛОО БОЮНЧА ОТЧЕТ
Раимбек Сатыбалды уулу атындагы №32 орто жалпы билим берүүчү мектеби Мекемеси
Программалык аккредитация
НЕГИЗГИ ЖАЛПЫ БИЛИМ БЕРҮҮ
ОРТО ЖАЛПЫ БИЛИМ БЕРҮҮ
1. Киришүү
Раимбек Сатыбалды уулу атындагы №32 орто жалпы билим берүү мектеби мекемеси Ош областынын Өзгөн районунун Салам- Алик айылында жайгашкан. Райондон 36 км алыстыкта жайгашкан. Мектеп эки кабаттан турат. Жалпы аянты 3500 метр квадрат. Ичине 30 орунга эсептелген ашкананы камтыйт. Мектепте быйылкы окуу жылында 24 мугалим эмгектенет, 356 окуучу билим алат. Мектептин сайты : https://satybaldyuulu.mektebim.kg/ Электрондук дареги:
[email protected] Дареги: Ош областы, Өзгөн району, Салам-Алик айылы
2. Минималдуу талаптардын аткарылышын талдоо жана далилдөө
1.1
Окуу планынын жана программалардын билим берүү стандартынын, базистик окуу планынын талаптарына жана кызыкдар тараптардын керектөөлөрүнө ылайык келүүсү
Замандын талабына ылайык билим берүү аркылуу коомдун өнүгүшүнө шайкеш келген , турмушта өз ордун таба билген компотенттүү бүтүрүучүлөрдү тарбиялоо , анын негизинде эркин жаштардын өзүнүн жеке укугун ,көз карашын камсыз кылуу. Окуу планы Кыргыз Республикасынын Билим берүү уюмунун базистик окуу планынын негизинде кабыл алынган. Бул кызыктар тараптардын кызыкчылыктары жана мектептин педагогикалык курамынын мүмкүнчүлуктөрү.
1.2
Окуу-методикалык камсыздоонун билим берүү стандартынын талаптарына жана кызыкдар тараптардын керектөөлөрүнө ылайык келүүсү
Өзүн -өзү баалоо үчүн комиссия окуу процессин окуу- методикалык жактан камсыз кылуу билим берүү программаларына ылайык келерин аныктады . Окуу методикалык камсыздоо программалык материалдарды өздөштүрүүнүн талап кылынган деңгээлине жетишүүгө мүмкүндүк берүүчү предметтин же кандайдыр бир бөлүм боюнча окутуунун мазмунун чагылдырат. Каалаган убакта алардын билим берүү ишмердүүлүгүн көзөмөлдөө жана оңдоо мүмкүнчүлүгүн берет.
1.3
Жетиштүү маалыматтык ресурстардын (окуучулардын контингентине, анын ичинде окутуу тилдерине карата окуу – методикалык адабияттардын фонду) болушу
Мектептин өзүн -өзү баалоо үчүн комиссиясы китепкана фондун талдоосунун негизинде төмөнкүдөй жыйынтык берди: бардык окуу китептери КР ББИМ 01.09.2020 № 699 /1 буйругу менен сунуш кылынган тизмеге туура келери аныкталды . Талдоо тизмелер жана баяндамалар түрүндө берилет. Алар педкеңешмеде жана директор алдындагы кеңешмеде жарыяланат.
1.4
Билим берүү программасынын жана окуу-методикалык камсыздоонун мазмунун жакшыртуу максатында кызыкдар тараптардын күтүүлөрүн, керектөөлөрүн жана канааттануусун мезгилдүү баалоонун жана маалыматтык коопсуздукту камсыздоонун колдонуудагы механизминин болушу
Мектепте маалыматтык коопсуздук түзүү боюнча иш чаралар болуп төмөнкүлөр болуп саналат: балдарга маалыматтык техникалык коопсуздуктун негиздерин үйрөтүү , информатика сабагында балдарды маалымат менен иштөө маданиятына багыттоо окуучулар жана мектеп администратору пайдалануу үчүн тармактарды бөлүү маалыматтык коопсуздук боюнча класстык сааттарды, семинарларды өткөрүү
Күчтүү жактары: Билим берүүнүн сапатын жогорулатуу максатында окутуунун активдүү методдору , кесиптик чеберчиликти критикалык ой жүгүртүүнү жана социалдык компетенцияны өнүктүрүүнүн инновациялык технологияларды колдонулат. Окуу китептери 91% түзөт.
Алсыз жактары: Окуу-методикалык адабияттар жетишсиз,айрым окуу китептери эскирген. Көркөм адабияттар жетишсиз.
Сунуштар: Көркөм адабият китептер көп болсо,окуу китептери жеткиликтүү болсун.
2.1
Окутуунун пландаштырылган максаттарынын болушу
1. Мектеп Кыргыз Республикасынын Билим берүү жана илим министрлиги иштеп чыккан билим берүү программаларынын алкагында иш алып барат. 2. Усулдук бирикмелердин башчылары жана курамы 3. Раимбек Сатыбалды уулу атындагы жалпы орто билим берүү мектебинин №1 Педагогикалык кеңешмеде каралып, 2022-жылдын 30- августундагы №1 буйругу менен бекитилген. 2. Класстан тышкаркы иштер боюнча иш пландары түзүлүп, ошонун негизинде иш алып барылат.
2.2
Окутуу-тарбиялоо процессинде инновациялык технологияларды жана методдорду колдонуу
1 .Мектептин миссиясы менен дал келген жана мамлекеттик билим берүү стандарттарынын талаптарына ылайык так аныкталган билим берүү максаттары иштелип чыккан. 2. Мугалимдер менен усулдук иш алып баруунун, мугалимдер тарабынан инновациялык технологияларды жана ыкмаларды колдонуу менен сабактар өтүлөт. 3. Мугалимдердин 90% компьютердик курстан өтүп, сертификатка ээ болушту. 4. Мектепте предметтер боюнча ар түрдүү кружоктор уюштурулган. 5. Окуучулардын билим сапатынын мониторинги чейрек сайын жүргүзүлүп турат. 6. Олимпиаданын жобосу, иш планы, даярдоо графиги түзүлүп, ошонун негизинде иш жүргүзүлөт. 7. ЖРТнын жобосу, иш планы, даярдоо графиги түзүлүп иш алып барылат. 8. Курагына, жынысына,этностук, диндик белгилерине, жашаган жерине, акыл эс жана дене бой өнүгүүсүнө, социалдык экономикалык статусуна ж.б. карабастан, сапаттуу негизги, жалпы жана жалпы орто билим алууга мүмкүнчүлүк берилет.
1. 1. УББнын жана бирикмелердин жылдык иш пландары. 2. Кружоктордун планы 3. Олимпиаданын жобосу, иш планы графиги 4. ЖРТнын жобосу, иш планы графиги
https://satybaldyuulu.mektebim.kg/2.3
Окутууну баалоодо жана корректировкалоодо кайтарым байланыш механизминин болушу
1. педагогикалык окутуу методдорун баалоо жана корректировкалоо максатында мектеп администрациясы ачык сабактарга катышып, ар бир сабакка тиешелүү анализдер берилет. 2. Окуучулардан кайтарым байланыш алуу боюнча текшерүү иштери,жат жазуу жана тесттер алынып турат. 3. Баалоонун диагностикалык, калыптандыруучу, жыйынтыктоочу түрлөрү менен бааланат
2.4
Билим берүү стандартынын талаптарына ылайык окуудагы жетишкендиктерди баалоонун объективдүү жана ачык-айкын системасынын болушу
1. Окуучулардын жетишкендиктерин баалоо үчүн процедуралар жана куралдар, ченемдер жана баалоо критерийлери бекитилген жана колдонулат. 2. Салттуу жазуу жана оозеки иштер менен катар долбоорлорду, практикалык жана изилдөөчүлүк иштерди баалоо,өз ара баалоо жана өзүн-өзү баалоо сыяктуу баалоонун ыкмалары колдонулат. 3. Предметтер жана класстар боюнча жетишкендиктерди туруктуу мониторингдөө жана баалоо жүргүзүлөт, жыйынтыктарды жана натыйжаларды жакшыртуу боюнча көрүлгөн чаралардын талдоосу берилген 4. Бүтүрүүчү класстардан эң алдынкы окуучуларга артыкчылык күбөлүк берилет. 5. Ар жыл окуучулардын, ата-энелердин, мугалимдердин мектептин ишмердүүлүгүнө канааттануусун изилдөө максатында социалдык сурамжылоо өткөрүлөт Кызыккан тараптардын пикирлерин алуу үчүн ата-энелер конференциясы , ата- энелердин ар кандай иш чараларга катышуусу колго алынган жана системдүү түрдө сурамжылоо жүгүзүлүп турат. Ата- энелердин окуу процессине катышуусун активдештирүү үчүн «ЭНЕЛЕР МЕКТЕБИ» түзүлгөн.
2.5
Окуучуларга баалоонун колдонулуучу эрежелери, жол-жоболору жана жыйынтыктары, ошондой эле аларды кайра кароонун жол-жоболору жөнүндө маалымдоо системасынын болушу
Окуучулардын жетишкендиктерин баалоо окуу процессин баалоонун жобосуна ылайык жүргузүлөт.Баалоо 5 баллдык система менен ишке ашырылат.Ар бир предметтин жетишкендиктерин баалоо үчүн түзүлгөн критерийлер окуучу жана мугалим тарабынан биргеликте иштелип чыгат. Ар окуу жылында 2 жолу тестирлөө жүргүзүлүп жана билим сапатын аныктоочу тапшырмалар берилет,бул бардык деңгээлдеги окуучулардын билим сапатын көзөмөлдөөгө ,начар окуган жана жөндөмдүү балдар менен дифференциалдуу иш алып барууга мүмкүндүк берет. 1. Мектепте окуу процессине, класстан тышкаркы иштерге, кароо-сынактарга, спорттук мелдештерге дайыма мониторинг жана мезгил-мезгили менен баалоо жүргүзүлүп турат. 2. Мектеп жетекчилиги жана мугалимдер арасында мониторинг жана мезгил-мезгили менен баалоо жүргүзүү үчүн тиешелүү жоболор иштелип чыгып, жооптуу кызматкерлердин арасында функционалдык милдеттерде көрсөтүлгөн.
2.6
Коопсуз, өнүктүрүүчү жана психологиялык жактан ыңгайлуу билим берүү чөйрөсүн камсыздоо, билим берүү процессинде ден соолукту сактоочу ыкмаларды колдонуу
1. Мектептин коопсуздугун камсыз кылуу боюнча Сатыбалды уулу Жолдош атындагы орто жалпы билим берүү мектебинин жылдык иш планы иштелип чыккан. 2. Коопсуз чөйрөнү камсыз кылуу иш-планы ата-энелердин чогулушунда бекитилген. 3. Мектепте антитеррордук паспорт уюштурулган. 4. Окуучулардын коопсуздугун алдын алуу боюнча жобо иштелип чыккан. 5. Өрт коопсуздугу боюнча иш план иштелип чыккан. 6. Персоналдардын коопсуздугу боюнча инструкция иштелип чыгып, тааныштырылып, кой койдурулган. 7. Окуучулардын ден-соолугу дарыгерлердин кароосунан өткөрүлөт жана оорулуу балдардын ата-энелери менен байланышып, дарылануусу жөнүндө сунуштар берилет.
2.7
Ички жана тышкы баалоонун, системалуу мониторинг жүргүзүүнүн жыйынтыгы боюнча окуучулардын натыйжаларынын динамикасы
Окуучуларга колдонулган эрежелер,баалоонун жол-жоболору жана натыйжалары,ошондой эле аларды кайра карап чыгуу жөнүндө маалымат берүү системасы төмөнкүлөрдү камтыйт: • Баалоо системасы жөнүндө жобо; • Жазуу иштерине баа берүүнүн ченемдери ар бир канаада илинет; • Окуучулар апелляция жүргүзүү тартиби менен таанышат ; • Окуучулар өз укуктарын эркин пайдаланыша
2.8
Кызыкдар тараптардын кайрылууларына жана арыздарына таасир этүүнүн иштелип чыккан жана ишке киргизилген жол-жоболорунун болушу
Өзүн-өзү балоо комиссиясынын жыйынтыгы боюнча мектепте кызыктар тараптардын арыздарына жана кайрылууларына жооп кайтарууларына жооп кайтаруунун төмөнкүдөй жол-жоболорун уюштурулганын аныктады: • Мугалимге же кызматкерге жазуу жөнүндөгү даттануу: • Ишеним почтасы (окуучулар даттанууларды калтырышат): • Директордун инстаграмдагы жеке баракчасына билдирүүлөр келип турат.
Күчтүү жактары: Акыркы жылдары район боюнча жылдык рейтинг 1 деңгээлден төмөн түшкөн жок. Педагогикалык жамаат Кыргыз Республикасында билим берүүнү өнүктүрүу стратегиясын жигердүүлүк менен ишке ашырат жана бардык предметтерди окутуунун жаңы стандарттарын колдонушат.
Алсыз жактары: Жогорку жана орто окуу жайлары менен өз ара байланыштын системалуу эместиги жана кошумча кесиптик билим берүүнүн жоктугу
Сунуштар: Жогорку жана орто окуу жайлары менен өз ара байланыштын системалуу эместиги жана кошумча кесиптик билим берүүнүн жоктугу
3.1
Педагогикалык персоналдын квалификациясынын жана билиминин билим берүү программасына шайкеш келүүсү
Мектепте жалпы 24 мугалим эмгектенет.Мугалимдердин 100% персоналдык компьютерди 100% билет.Алардын көпчулугу дистанттык сабак отуу,видеосабактарды даярдоо жана өтүү кондумдору боюнча,баалоонун турлорун максаттуу пайдалануу боюнча окуулардан отушкон. Мектеп кадр менен толук камсыздалган,программа толук коломдо аткарылып жатат.Жыл сайын ОМБӨИда квалификацияны жогорулатуу боюнча курстардан өтүү боюнча заявка оз убагында берилет.
3.2
Физикалык жана психологиялык коопсуз чөйрөнү, ошондой эле билим берүү процессинин катышуучуларынын өз ара мамилелерин баалоону, анын жыйынтыгы боюнча чечимдерди кабыл алууну камсыздоочу механизмдин жана жол-жоболордун болушу
Окуу процессинде ыңгайлуу физикалык чөйрө жагымдуу психологиялык абал түзүлот.Мугалимдер ынгайлуу физикалык чөйрө жана жагымдуу психологиялык абал түзүү боюнча окуулардан өтүшкөн . Окуу процессинин катышуучулары: окуучу мугалим өз ара мамилелерди баалоонун критерийлерин биргеликте иштеп чыгышат . Баалоонун критерийлери жазуу түрүндө сабактын башталышында окуучуларга тааныштырылат.
3.3
Педагогикалык кадрларды үзгүлтүксүз кесиптик өнүктүрүү, алардын квалификациясын жогорулатуу жана мотивациялоо системасынын болушу
Кесиптик чеберчилигин өнүктүрүп курстарга катышып келген бир эле мектептин деңгээлинде эле тажрыйбаны жайылтпастан массалык маалымат каражаттарына өз тажрыйбаларын жайылтышат . М: Кут билим мугалимдер дүйнөсү
Күчтүү жактары: Мектеп коллективи кадрлар менен толук камсыздалган. Усулдук бирикмелердин максаттуу иштери насаатчылык иштери жүруп жатат. Окуу процессинин натыйжалуу болушу үчун жагымдуу шарттар түзулдү.
Алсыз жактары: ЖРТда берилген тапшырмалар менен окуу программасынын мазмунун дал келбеши.
Сунуштар: Жаш кадрларды колдоого стимулдар каралса Мисалы : квартира
4.1
Билим берүү процессинин катышуучуларына, анын ичинде ден соолугунун мүмкүнчүлүгү чектелген адамдарга жеткиликтүү болгон окуу имараттарынын жана материалдык ресурстардын (жабдылган окуу класстары, лабораториялар, компьютердик класстар, спорт зал) болушу
Окуу процессинин эффективдүүлүгүн жогорулатуу алдыңкы инновациялык методдорду колдонуу максатында мектепте техникалык каражаттар бар. Спорт зал , ашкана , китепкана бар. Ар бир предметтик канаа керектүү эмерек менен камсыз болгон.
4.2
Билим берүү чөйрөсүнүн коопсуздугунун талаптарын сактоо (экологиялык, санитардык-эпидемиологиялык жана гигиеналык эрежелер жана ченемдер, өрткө каршы коопсуздук, эмгекти коргоо жана коопсуздук техникасынын эрежелери)
Ашканада окуучулардын кол жуусу үчүн ысык суу уюштурулуп , 4 умывальник орнотулган жана кол жуучу каражаттар, солфеткалар, суюк самындар менен камсыздалган. Эвакуация пландары түзүлгөн. Ар бир кабинетте жашылдандыруу боюнча гүлдөр жогорку деңгээлде уюштурулган.
4.3
Материалдык-техникалык базаны жана маалыматтык ресурстарды жакшыртуу боюнча ишти топтоо, баалоо, талдоо жана пландоо механизминин болушу
Материалдык техникалык базада ишти топтоо жана пландоо механизминин болушу. Ал механизмдерге төмөнкүлөр кирет: камкорчулук кеңеш , ата-энелер чогулуштары конкурстарга долбоорлорду жазуу .
Күчтүү жактары: Камкорчулук кеңештин болушу , кызыктар ата-энелер , бюджетти пландоо системасынын болушу , социалдык өнөктөштөрдүн бардыгы.
Алсыз жактары: Капиталдык ремонт керек. Спорт залдын аянтынын кичинелиги.
Сунуштар: Мамлекет тарабынан финансылык колдоо
3. Корутунду
Комиссия жүргүзүлгөн өзүн-өзү баалоонун негизинде тандалган Аккредитациядан өтүү үчүн документтерди жөнөтүүнү сунуштайт..
Комиссиянын төрагасы:
Султанова Замира Райимовна
Комиссиянын мүчөлөрү:
Темирова Нуржамал Айдаралиевна
Бостонова Каныкей Тагайбековна
Бойпоев Жаныбек Сагынбаевич
Кулбаева Мунайим Надирбековна